מאת: בתיה וייסמן
אחת הבעיות בגיוס עובדים נעוצה ממש בתחילת התהליך: להגיע למועמדים. בעידן בו מועמד פוטנציאלי מקבל עשרות הצעות עבודה ביום, קשה למעסיקים להצטיין ולמשוך את העין שלו.
כיצד בכל זאת מתבלטים? חושבים יצירתי, ויוצאים מהקופסה. אז אם אתם צריכים קצת השראה לגיוס של 2015, הנה 6 קמפיינים מגניבים במיוחד שמצאנו עבורכם (ואחד מהם הוא אפילו משלנו).
1. רוצה להתקבל לעבודה כמעצב גראפי? זהה מה הורס את התמונה
טרנד תכניות גילוי הכישרונות שוטף זה מכבר גם את עולם הגיוס. מגייסים רבים החליטו להשתמש כבר במודעת הדרושים כשלב סינון ראשוני בדרך למציאת העובד הנכסף, ולכן הציבו אתגרים מקצועיים כבר בתוכה.
ענקית הפרסום FCB, שחיפשה מעצב גרפי, החליטה להציב אתגר למי שמעוניין להתקבל: על גבי המודעה הלבנה והפשוטה היא הכניסה עשר שגיאות עיצוביות. מעצב גרפי מוכשר עם עין חדה לפרטים צריך לזהות את הטעויות ולשלוח את הפירוט שלהן בצירוף קורות חיים ותיק עבודות. כמה טעויות אתם הצלחתם לזהות במודעה הבאה? (לא יכולנו להתעלם, למשל, מהרווח המיותר בשורה הרביעית. אותנו זה מטריף!)

2. מודעת דרושים - חמה מהתנור
חברת הפרסום האירופית Scholz & Friends לקחה את מודעת הדרושים אל מחוץ לגבולותיה המוכרים, ויצרה את פיצת החלומות האולטימטיבית לאנשי דיגיטל. בשיתוף פעולה עם חברת המשלוחים Croque Master הם יצרו קונספט חדש ומעורר תיאבון: פיצה דיגיטלית, שהתווספה במשך חודש לכל הזמנת משלוח שהתבצעה על ידי פרסומאים. המתכון פשוט מאוד: בצק עם רוטב עגבניות שמעוצב בצורת קוד QR (!), אשר מוביל את מי שסורק אותו ישירות לעמוד החברה שמציע את העבודה הנכספת. כך הם דאגו שהמסר יגיע למקום הנכון - וגם יהיה טעים במיוחד.

3. צריכים לגייס עובדים? כדאי לכם לחשוב מחוץ לתיבה
הנה דוגמה לחברה שהפיקה את המיטב, מבלי לשלם על כך כסף מיותר. חברת יחסי הציבור היפנית DENTSU הניחה הנחת היסוד פשוטה מאוד: כאשר הדואר גדול מדי בשביל להיכנס לתיבה, צריך למסור אותו בדרכים אחרות. מתוך הנחה זו החליטה החברה לייצר חוברת גיוס גדולה מדי כדי להתאים לתיבת הדואר, מה שאילץ את הדוור למסור אותה ביד ללקוח - וכך לגרום לה להיראות בעלת ערך. המהלך הוביל לעלייה של 124% בהגשות מועמדות לחברה.

4. מזימת הגיוס של איקאה: הסוס השוודי
כשענקית הריהוט איקאה פתחה סניף חדש באוסטרליה, היא הייתה, מן הסתם, צריכה עובדים שיאיישו את הסניף. במקום לצאת ולחפש עובדים, החברה נקטה בצעד גאוני: לכל חבילת ריהוט שנמכרה, התווספה מודעת דרושים צנועה, אשר ברוח החברה נשאה את הכותרת: ״הרכב את העתיד שלך״. העלות של הקמפיין הייתה מזערית, שכן הלקוחות בעצמם היו אלה ששלחו את המודעה לבתיהם. התוצאה: 4285 פניות ו-280 עובדים שהתווספו לחברה.

5. החיים קצרים – אז חבל שתישארו תקועים
הנה קמפיין שיצא מהקופסה – על ידי כך שנכנס אליה. חברת הדרושים הגרמניתJobsintown החליטה לנסות לגעת בנקודה רגישה אצל הרבה מאוד עובדים בימינו – התחושה שהם "תקועים" בעבודה אפורה וללא עתיד. לכן, החברה השתמשה במתקנים יומיומיים כמו כספומטים ומכונות קפה אוטומטיות ועליהם הדביקה תמונות שמתארות אנשים ש׳נתקעו׳ במשרה גרועה, הכל כדי להעביר את המסר שלה: החיים קצרים מדי בשביל העבודה הלא נכונה (צודקים). התמונות מדברות בעד עצמן.

6. והזווית הישראלית: קלישאות של ראיון עבודה
ואיך אפשר בלי קצת כחול-לבן? חברת SQLink אשר מתמחה בפתרונות מחשוב ו-IT, שיתפה פעולה עם חבורת שרוטונים, שיצרו סרטון מצחיק ומדויק בו מוצג ראיון עבודה שרוט במיוחד, עם כל הקלישאות והמחשבות שעוברות בראשי המרואיינים בזמן הריאיון. מיד אחרי הסרטון ההזוי שגורם לתהליך החיפוש להיראות שחוק ומתיש, מופיע הכיתוב המרגיע: ״מחפשים את השלב הבא בקריירה? שלחו קו"ח ואנחנו נדאג לכל השאר״.
נקודה למחשבה לסיכום
גיוס יצירתי, כפי שמראים הקמפיינים הנ"ל – לא בהכרח חייב להיות יקר. חשיבה על קמפיין מקורי, חכם ובעיקר ממוקד – תהיה נכונה לארגון שלכם. קמפיין מסוג זה יהיה אפקטיבי ונכון במיוחד כשפונים למועמדים מבוקשים אשר זוכים להצעות עבודה רבות. מי יודע – אולי היצירתיות בפנייה אליהם תהיה זו שתכריע את הבחירה האם לעבוד אצלכם או אצל המתחרים.
רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!