עולם העבודה - מאמרים » מדור ראיון עבודה » מבט מבפנים: יום במרכז הערכה

מבט מבפנים: יום במרכז הערכה

איך מתנהלים מרכזי הערכה? מה רוצים מכם? ואיך, אם בכלל אתם יכולים להתכונן? כל המידע שברשותנו - לשירותכם

מרכזי הערכה הם בסך הכל שיטת מיון של מועמדים לתפקיד המאפשרים למגייס לבחון מועמדים רבים בזמן קצר יחסית, ולהשוות בינהם כשהם פועלים אחד ליד השני. מה מחכה לכם שם? השלבים במקובלים במרכזי הערכה.


האח הגדול, גרסת מרכז ההערכה: תתבקשו לבצע משימות כחלק מקבוצה

מרכז הערכה מורכב לרוב משלושה שלבים: שלב ההצגה העצמית, שלב הדינמיקה הקבוצתית ושלב הסימולציות.
להלן פירוט קצר של המצופה מכם בשלבים השונים:

שלב ההצגה העצמית:

בשלב זה יתבקש כל אחד מהמועמדים להציג את עצמו. מדובר בהצגה עצמית קצרה ועניינית שדומה במהותה לשאלה המוכרת המוצגת בפני מרואיינים בראיונות עבודה רגילים: "ספר לי על עצמך".

  • שמרו על קשר עין. בזמן שאתם מציגים את עצמכם, רצוי לחלק את קשר העין עם כל הקבוצה, המגייסים והמתמודדים. אולם אם קשה לכם לדבר בקבוצה התמקדו בקשר עיין עם המגייסים.
  • הכינו מראש. הכינו את ההצגה העצמית שלכם מראש. את תוכן הדברים וגם את האופן שבו תדברו ועשו סימולציות על אופן המענה שלכם, זה יפחית חששות.
  • תזמנו. היות ומדובר בקבוצה של מציגים חשוב שתתזמנו מראש את ההצגה העצמית לדקה וחצי לכל היותר. סימולציות הכרחיות ללמידה, ותחוו אותן בשלב הלימוד בהרבה תפקידים שתתקבלו אליהם. היכנסו למשחק ועשו אותן בכיף ובקלילות.

שלב הדינמיקה הקבוצתית:

בשלב זה המשתתפים יתבקשו לבצע משימות הכרוכות באינטראקציה חברתית ובשיתוף פעולה. כאן נבחנות בעיקר תכונות אישיות כמו יכולת מנהיגות ותקשורת בין אישית. חשוב להבין שבכל מרכז הערכה, הבוחנים מחפשים מועמדים אשר מתאימים לבקשת המזמין - הוא החברה המגייסת, וכישלון במבחן אחד לא מעיד בהכרח על כישלון צפוי במבחנים אחרים. כך תצליחו בשלב זה:

  • היו אקטיביים, שחקו את המשחק. תתנהגו כאילו אתם בעבודה והדבר החשוב ביותר עבורכם כרגע הוא להבצע את המשימה שקיבלתם, כי זו עכשיו העבודה שלכם.
  • הקפידו להישמע. הביעו את דעתכם, היו נחושים להשפיע על הקבוצה לקבל את דעתכם, אם המראיין לא ישמע אתכם, הוא יחשוב שאתם אדישים או ביישנים.
  • היו קשובים ונעימים לשאר המתמודדים. חישבו על כך שלרוב אנחנו לא רוצים אנשים אגרסיביים ושתלטנים יחד אתנו. אז מצאו את האיזון בין היותכם נחושים להשפיע לבין היותכם קשובים ונעימים.

שלב הסימולציות:

זהו שלב המשחק. בשלב זה תתבקשו לגלם תפקיד של עובד מן המניין, כאילו כבר התקבלתם לתפקיד. אז תתבקשו להתמודד עם בעיה שקשורה לתחום העיסוק העתידי שלכם. לדוגמא: אתם תהיו נציגי שירות ומתמודד אחר יגלם את התפקיד של הלקוח הכועס. איזה דגש יש לשים על כל אחת מהאפשרויות?

  • משחק תפקידים: אם אני מתמודדת לתפקיד של נציגת שירות לקוחות יכול להיות שאצטרך לשחק בתפקיד של נציגת שירות והמראיין או מתמודד אחר יהיה לקוח כעוס שמתקשר למוקד השירות.במקרה כזה עלי לנסות ולמלא את תפקידי על הצד הטוב ביותר, בסבלנות רבה המלווה בחשיבה יצירתית לפתרון בעיות. אם אני הלקוח, קרוב לוודאי שנבחנת יכולת האסרטיביות והמקוריות שלי. עם זאת, חשוב לא להשתמש בכח הזה כדי לשדר אגרסיביות.
  • על מה לשים דגש? בשלב זה לא נדרש ידע מקצועי. המראיין רוצה לבדוק את הדרך שלכם לפתור בעיות, לראות איך אתם מדברים עם לקוחות, עד כמה אתם קשובים ללקוח עד כמה אתם נחושים, עד כמה אתם יצירתיים במציאת פתרונות, עד כמה אתם יודעים להתגמש כשצריך.

    סרטון הממחיש את שלב הסימולציה:

       

    הסרטון הוא חלק מסדרה של ארבעה סרטונים שהכנו עבורכם, שממחישים את החוויה של מרכז ההערכה.

     

    לא הולך לך במרכזי הערכה? הכנה תשפר את סיכוייך להתקבל!

    למציאת עבודה ראשונה ללא ניסיון, לחצו כאן>>>

     

שתף