התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » אתם סיפרתם לנו: "הכי קשה לנו להגיע למועמדים מתאימים"

אתם סיפרתם לנו: "הכי קשה לנו להגיע למועמדים מתאימים"

סקר AllJobs בנושא תהליכי גיוס מגלה: חצי מהמגייסים עורכים ראיון עבודה שלא נמשך מעל כחצי שעה, 20% חווים נטישה של עובדים חדשים בסוף תהליך הגיוס

מאת: מערכת AllJobs
 
לרגל השקתו של אתר המעסיקים החדש שלנו, ערכה מחלקת המחקר שלנו סקר בקרב 90 מעסיקים ומגייסים, בנושא תהליכי גיוס עובדים. הסקר העלה מספר שאלות בנוגע לקשיים שאתם כמגייסים חווים בתהליך גיוס העובדים, ומשרטט תמונה מצב מעניינת באשר להעדפות ונורמות העבודה המקצועיות של המעסיקים והמגייסים כיום.
 
 
הקשיים העיקריים שלכם כמגייסים: שיווק המשרה, עומס בקורות חיים ומועמדים שאינם רלוונטיים
 
נתחיל משלב פרסום מודעת הדרושים: 39% מהנשאלים העידו שהדבר הקשה ביותר עבורם בשלב זה של התהליך  הוא לשווק את התפקיד ולצייר אותו כאטרקטיבי מול מחפשי העבודה. 28% בחרו בקושי להגדיר את פרופיל העובדים המבוקש ולדעת לפרוט אותו לתוך המודעה, 26.5% הצביעו על הקושי לקטלג את התפקיד בקטגוריות המתאימות ו-6.5% התקשו בהקפדה על נוסח חוקי ותקין למודעה.
בשלב הבא, של קבלת קורות החיים וסינונם, 34.5% מהמעסיקים העידו שהדבר הקשה ביותר עבורם הנו ריבוי המועמדים הלא רלוונטיים שהגישו מועמדות לתפקיד. 27.5% מהנשאלים בחרו במיעוט פניות למשרה, 23.5% השיבו שבפער בין קורות החיים לבין מה שמתברר בראיון עבודה ו-14.5% בחרו בתהליך המיון והסינון עצמו.

בשלב הסופי של ראיונות העבודה הפרונטאליים מול המועמדים, 41% מהנשאלים העידו שהקושי הגדול עבורם הוא לראיין מועמדים שבדיעבד מתברר שהם כלל לא מתאימים לתפקיד. 31% בחרו במועמדים שנקבע עמם ראיון אך הם "מבריזים" ברגע האחרון, 21% הצביעו על הזמן היקר שהראיונות גוזלים מהם ו-7% בחרו בתחושה שמלווה אותם בסיום הראיון - שהם יכלו לנהל אותו בצורה מוצלחת ומקצועית יותר.

בשאלה המסכמת, בנוגע לקושי הכללי הכי גדול שהמעסיק חווה בתהליך הגיוס, למצוא העידו 37.5% מהנשאלים כי הקושי המרכזי שלהם הוא לקבל פניות של מועמדים מתאימים.
 
 
 
 

לדעתנו, יש כמה דרכים פשוטות למדי שבאמצעותן ניתן לצמצם את גודל תופעת ההתמודדות עם כמות מועמדים לא רלוונטיים - כבר בשלב מודעת הדרושים. במדריך הבא שהכנו עבורכם דיברנו על 5 טעויות נפוצות במודעת הדרושים שלכם, שאולי פוגעות בה ומושכות מועמדים לא רלוונטיים. אנו ממליצים בחום לעבור - ולשפר, במידת הצורך. וחוץ מזה, אנו ממליצים בחום להקפיד על ביצוע ראיון טלפוני - לפני שממשיכים לשלב הראיון הפרונטאלי.
 
וכמה עולה לכם לגייס עובד חדש?
 
לשאלה מהו משך הזמן הממוצע לגיוס עובד, 36.5% מהנשאלים השיבו שבין שבועיים לחודש, 22.5% השיבו שעד שבועיים ואותו אחוז הנשאלים ענה שבין חודש לחודשיים. 12% השיבו שבין חודשיים עד שלושה חודשים ו-6.5% ענו ששלושה חודשים ומעלה. 
כמה פניות אתם מקבלים פר משרה? 31% מהמעסיקים השיבו שעל כל משרה שהם מציעים הם מקבלים (בהערכה גסה) בין 10 ל-30 פניות מצד מועמדים. 22.5% השיבו שבין 30 ל-50 פניות, 20% ענו שעד 10 פניות, 14.5% מעל ל-100 פניות, 6.5% בין 70 ל-100 פניות ו-5.5% בין 50 ל-70 פניות.
וכמה עולה לחברה לגייס עובד אחד?
43.5% מהנשאלים השיבו שהם הקצו לכך עד ל-1,000 ₪, 23.5% השיבו שבין 2,000 ל-5,000 ₪, 15.5% בחרו ב-1,000 עד 2,000 ₪, 11% בין 5,000 ל-10,000 ₪ ו-6.5% משקיעים למעלה מ-10,000 ₪ בקליטת עובד אחד.
 
ראיון עבודה: חצי שעה הוא הגבול העליון של רובכם

בנוגע לשאלת אורך ראיון העבודה, 54.5% מהמגייסים ענו שעד לחצי שעה, 36.5% השיבו שבין חצי שעה לשעה, 6.5% השיבו שבין שעה לשעה וחצי ו-2.5% השיבו שמלמעלה משעה וחצי.
 
 

 
 
 
תהליך החיזור התהפך: המגייסים הופכים לאקטיביים

51% מהנשאלים השיבו שמקור הגיוס המרכזי שלהם הוא אתרי הדרושים. נתון זה מתחבר למחקר עולמי עדכני שנערך לאחרונה בנושא, והגיע לאותה מסקנה עקרונית.
 20% משתמשים בשיטת "חבר מביא חבר", 11% דרך חברות השמה וכוח אדם, 10% דרך רשתות חברתיות, 3.5% דרך אתר החברה ו-4.5% באמצעים אחרים.
בהקשר לנושא זה ניתן לעמוד על תופעה מעניינת אחרת: לשאלה
"האם אתם פונים למועמדים בעלי פוטנציאל באופן יזום או שלא?" - רק 24.5% מהמגייסים השיבו שהם מסתמכים על פרסום משרה באפיקים שונים וממתינים שהמועמדים יפנו אליהם כתוצאה מכך.לעומתם, 46.5% השיבו שהם פונים בעצמם למועמדים באופן יזום. המסקנה: המגייסים מבינים כי אקטיביות היא שם המשחק ושאם הם מעוניינים במועמד מתאים - הם צריכים לפעול כדי להגיע אליו.
 
החובה לחזור עם תשובה לכל מועמד מהווה עבורכם קושי גדול

לאחרונה נכנס בישראל תיקון לחוק, שמחייב לעדכן כל מועמד שנבחן לתפקיד גם במקרה שהוא לא התקבל, אחרת המעסיק הפוטנציאלי יהיה חשוף לתביעה (למעט מעסיקים בענף ההסעדה והמסעדנות ולמעט עסקים המונים פחות מ-25 עובדים). החוק מתייחס אך ורק למועמדים שעברו בחינה או ראיון עבודה (ככל הנוגע לאי מתן תשובה לשליחת קורות חיים אין מדובר בעבירה על החוק). בהקשר לכך, נראה כי תיקון זה בברכה מהווה קושי עבור המגייסים הישראלים: 58% מהנשאלים השיבו שהצורך לחזור לכל מועמד שהגיע אליהם לראיון עבודה או מבחן קבלה, מהווה עבורם קושי גדול.

20% מהמעסיקים: "אנו סובלים מנטישת עובדים חדשים"

לשאלה "באיזו מידה אתם חווים תופעת נטישה של עובדים חדשים?", 15.5% מהמשיבים השיבו שהם לא חוו זאת כלל, 14.5% חוו זאת במידה רבה ו-5.5% חוו זאת במידה רבה מאוד. 

אכן, מספרם של עובדים המתפטרים ממקום העבודה זמן קצר לאחר קליטתם הולך וגדל בשנים האחרונות, בשל תהליכים חברתיים וכלכליים. מעסיקים רבים שאנו משוחחים עמם, מדווחים על כך שמדובר במגמה שחוזרת על עצמה - ובכמויות גדולות. אך התמודדות עם התופעה היא אפשרית בהחלט, ומצריכה שינוי מדיניות ארגונית, המתייחסת לכל שלב ביחסי עובד ומעסיק: החל מדיוק מודעת הדרושים, דרך שקיפות ותקשורת תקינה עם המועמד לאורך תהליך הגיוס ועד לדאגה לתהליך קליטה והכשרה נעים ומסודר.
 
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
אתר המעסיקים החדש של AllJobs מאפשר למעסיקים גישה נוחה יותר לקורות החיים של המועמדים, סינון ראשוני של מועמדים לא רלוונטיים, תצוגה מקדימה לכל משרה טרם עלייתה על ידי המגייס ועוד. מדובר בממשק מתקדם ואיכותי, אשר נבנה כדי לייצר עבור המעסיקים חווית גיוס קלה ומסודרת.
שתף