התחבר
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
 
מעסיק חדש? כאן נרשמים
ההודעות שלך
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
מוצרי מדיה: פתרונות גיוס אישיים
מיון - שרותי מיון
השמה - שרותי השמה
חדשות קריירה
כתבות למגייסים
דף הבית - גיוס עובדים » מדור עולם הגיוס » בחני את עצמך: איזה סוג של מגייסת את?

בחני את עצמך: איזה סוג של מגייסת את?

האם את המגייסת האינטואיטיבית? החברתית? ואולי את הנחושה, או האנליטית? בוחן קצר ומהנה יעזור לך להבין בדיוק איזו מגייסת עובדים את – וגם מאילו נקודות תורפה כדאי לך להיזהר

מאת: בתיה וייסמן

האם יש דרך אחת נכונה לגייס עובדים? ממש לא. כל אחד מאיתנו הוא עולם שלם בפני עצמו, ובהתאם – לכל מגייסת עובדים יש תכונות אופי, הרגלים ושיטות עבודה משלה (לטוב ולרע).

 

ואיזה סוג של מגייסת את? כדי לגלות, השיבי על הבוחן הקצר הבא, שפורסם ב-LinkedIn Talent Blog:

 

1. השעה כמעט 19:00 ואת מאחרת לדייט, אבל עדיין לא מצאת את המועמד המושלם למשרה שהיית צריכה לאייש כבר אתמול. את:

א.   עוזבת את המשרד ומחר בבוקר כבר תמצאי מועמד מספק. גם אם הוא לא יהיה מושלם עבור המשרה, את כבר תדעי איך לשווק את זה בצורה משכנעת לבוסית שלך

ב.  מבטלת את הדייט המיוחל. את הולכת לקבור את עצמך פה לפחות עד 2 בלילה בשביל למצוא את המועמד המושלם. האינטרנט הוא מאגר מידע בלתי נדלה וצריך רק לדעת איך לחפש...

ג.  עוזבת את המשרד ומתחייבת לעצמך למצוא את המועמד המושלם על הבוקר. מחר זה יום חדש!

ד.  מתקשרת לדייט ומבקשת לשנות את מיקום הפגישה לאירוע בו את בטוחה שתצליחי לאתר את המועמד המושלם. עם הכישורים החברתיים שלך, את תמצאי אותו לפני עלות השחר...

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2. בהערכת התאמה של מועמד, מה שהכי חשוב זה:


א. רזומה עשיר. מה שקונה אותך זה העובדה שהוא למד באוניברסיטה ולא במכללה, ואם יש לו שמות מוכרים ברשימת המעסיקים הקודמים

ב.  כל נתון כמותי אפשרי שאפשר למדוד ולהשוות: ממוצע בגרויות, ציון פסיכומטרי, שנות ותק וניסיון וכו'

ג. אף לא אחד מהנ"ל. מה שמוביל אותך זה אינטואיציה ותחושת הבטן שלך

ד. המלצות אישיות! גם בהמלצות מחברים של חברים של חברים אסור לזלזל...
5 תכונות שכדאי לך לחפש אצל המועמד הבא שלך

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3.  את הולכת לכנס גדול בו נוכחים כמה מנכ"לים שאת חייבת לפגוש לטובת עתידך המקצועי. את:

א. ברגע הגעתך לכנס את מאתרת אותם, מציגה עצמך ומבהירה להם בדיוק למה התמזל מזלם להכיר אותך

ב. מבצעת מראש חיפוש מעמיק על כולם ומתפקסת על אותו אחד שהכי יוכל לתרום לך. לאחר מכן, את דואגת להיצמד אליו לאורך הכנס כדי להעלות את סיכויי המפגש ביניכם

ג. זורמת בקלילות בשיחות עם אנשים מעניינים, תוך ידיעה שעוד תצוץ ההזדמנות הנכונה לפגוש אותם

ד. מבקשת מבאי הכנס שאת מכירה להפגיש בינך לבינם ומשתמשת ביכולותייך החברתיות המעולות כדי  להותיר רושם ראשוני מעולה

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

4. יש לך ים עבודה ואת לא מספיקה כלום. בטעות ענית לשיחה לא מזוהה בנייד, ומעבר לקו מישהו שואל אותך לגבי משרה שאת מנסה לאייש ומתחיל לפרט את הרזומה שלו. את:

א. מתנצלת בנימוס ומנתקת את השיחה. את לא יכולה להרשות לעצמך לבזבז זמן על מועמד לא מוכר ומעדיפה לנצל את הזמן על מועמדים שהגיעו אליך ב"צינורות המקובלים"


ב. קוטעת את שטף הדברים בשביל לשאול איך בדיוק הוא מאיית את שמו, ותוך כדי את  כבר עורכת בירור זריז באינטרנט לראות אם הנתונים היבשים מתאימים לך

ג. מקשיבה למה שיש לו להגיד ועונה בהתאם לתחושת הבטן שלך באותו רגע

ד. זורמת עם השיחה, ובעזרת מספר שאלות מקצועיות מבררת את מה שאת צריכה לדעת עליו ואיך בדיוק
השיג את המספר שלך. מסיימת את השיחה בהצעה ידידותית להמשיך את הקשר דרך הלינקדאין
איך ראיון טלפוני יחסוך לך כסף?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

5. מועמדת תותחית שאת מגייסת נמצאת בשלבי סיום של תהליך הגיוס, כשלפתע גילית שאין לה ניסיון בתחום אחד שהוא קריטי מאוד בחברה. את:

א. לא סוטה מהתכנית המקורית שלך. יש לה אישיות כובשת וכישורים נוספים שמתאימים לחברה

ב. מחשבת מסלול מחדש. אם תקדישי זמן נוסף ותנתחי מחדש את דרישות התפקיד מול מכלול התכונות שלה, תצליחי לסדר את המצב כך שכולם יצאו מרוצים

ג. פותחת את זה מול המועמדת. מושיבה אותה ומסבירה לה מה המצב, ובהתאם לתגובתה תחליטי מה לעשות

ד. הופכת את הסיטואציה להזדמנות שיווקית ו"מעבירה" את המועמדת למי מחברייך המגייסים שמחפש בדיוק אותה

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

6. אם היו שואלים את הקולגות שלך, הם היו אומרים שכשאת עובדת את הכי דומה ל...

א. מר בורנס (הבוס הרודן של הומר מ"הסימפסונים")

ב. דווייט שרוט (החנון מהסדרה "המשרד")

ג. ד"ר מלפי (הפסיכולוגית מ"הסופרנוס")

ד. ליסה ואן דר פאמפ (הריץ' ביץ' מ"עקרות בית אמיתיות לוס אנג'לס)

 

 



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

7. אם היית יכולה לראיין מועמדים בעזרת משחק קופסא, זה ללא ספק היה:           

א. סיכון (
Risk - משחק אסטרטגיה)

ב. טריוויה

ג. הרמז (משחק לוח בלשי)

ד. טאבו (משחק המילים שאסור להגיד)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

8.  כמגייסת את נוטה להאמין כי שאר העובדים בעולם הם:

א. הנתינים שלך

ב. בליל של נתונים ואלגוריתמים שיש לנתח

ג. אנשים שאת חייהם את רוצה לשפר כשאת מחברת אותם להזדמנויות המתאימות ביותר

ד. קשרים פוטנציאלים ברשת האישית והמקצועית האינסופית שלך

 


"יש! עוד חיבור מוצלח לרזומה!"

 אז איזה סוג של מגייסת את? ספרי איזו אות סימנת הכי הרבה פעמים, ותגלי איזה סוג מגייסת את. אם יצא לך תיקו – כנראה שאת שילוב בין השניים:


א. הנחושה: כשמדובר בסגירת מועמד למשרה או שכנוע של אחד הלקוחות או המנכ"לים במשהו שאת מאמינה בו- את חסרת רחמים ובלתי מתפשרת. תכונה זו מהווה יתרון משמעותי כיש צורך להתמודד מול מספר גדול של לקוחות או מועמדים.

נקודה למחשבה: על אף הכריזמה הנשפכת ממך, התכונות שלך יכולות להרתיע מועמדים איכותיים. כדאי לך להאט טיפה את הקצב, וכך תתפני להקשיב ולשמוע מועמדים ולקוחות - את תופתעי ממה שתגלי...

 

ב. האנליטית: את מתה על נתונים ועוד יותר אוהבת את הסיפוק האדיר שיש בלמצוא את מה שחיפשת אחרי שעות של חפירה וניתוחים. יש לך חשיבה לוגית ואת אוהבת להיצמד לעובדות מוצקות. את כנראה הרבה פעמים זו שנועלת את המשרד מאוחר בלילה או מפסידה ארוחות צהרים בגלל העקשנות הזו והפוקוס הגבוה שלך.

נקודה למחשבה: היזהרי לא לדכא אנשים עם המוח האנליטי שלך. נסי לראות מעבר למספרים ולנתונים היבשים- את האדם שעומד מולך (שהוא כנראה יותר מעניין מאשר כל הנתונים ששלפת מהאינטרנט).


ג. האינטואיטיבית: את אמנם עובדת בתור מגייסת, אבל בגלגול אחר היית יכולה להיות תרפיסטית מעולה. את מאמינה שבזכות האינטואיציה שלך את תשיגי תוצאות מעולות, וזה גם עובד לך לא פעם.

נקודה למחשבה: זה מצוין לסמוך על תחושות הבטן שלך, אבל שימי לב לא לפספס מתודות וחידושים טכנולוגיים שיכולים לסייע לך עם מועמדים מסוימים, ואף לחסוך לך זמן וליצור עבודה אפקטיבית יותר.

ד.
החברתית: כמגייסת, וכנראה גם בחיים הפרטיים, את סופר מקושרת ויודעת איך להישאר עם היד על הדופק בעולם הנטוורקינג המטורף של ימינו. יש לך גם כנראה זיכרון מצוין כי את יכולה לשלוף בשנייה את השם של ההוא שעבדת איתו לפני 12 שנים שבדיוק מתאים למה שמחפשים עכשיו. את אשת שיחה מעולה ויש לך יכולות חברתיות מרשימות, וגיוס בשבילך הוא פשוט הרחבת מעגל  החברים הגדול שלך.

נקודה למחשבה: יצירת קשרים זה נהדר. אבל רק בגלל שהחברה הכי טובה שלך חושבת על מישהו שהוא תותח, לא אומר שהוא באמת מתאים לתפקיד. שימי לב לרמזים קטנים שאת עלולה לפספס אצל מועמדים בזמן שאת עסוקה בדיבורים...


[הכתבה כתובה בלשון נקבה, אך מתייחסת לשני המינים באופן שווה]

 

רוצים להישאר מעודכנים? הצטרפו לקהילת מנהלי הגיוס שלנו בלינקדאין!

 

שתף