בשבוע שחלף
עובדים גויסו
698
התחברות / הרשמה
כבר נרשמת לאתר? התחבר כאן
שדה חובה
שכחתי סיסמה
כניסה
מעסיק חדש? כאן נרשמים
הגדרות
ממשק ניהול גיוסים
יצירת משרה חדשה
התנתק
ניהול גיוסים
פרסום משרה
חבילות ומבצעים
פתרונות הגיוס שלנו
שירותי השמה
שירותי מיון
מוצרי מדיה וכלים ויזואליים
כלי מיתוג מעסיק
שירותים נוספים
בדיקות מהימנות דיגיטליות
חיפוש עבודה
מה מעניין אותך?
חיפוש וגיוס עובדים - פרסום מודעה
|
עולם הגיוס
|
חברות השמה וכח אדם
אולג'ובס
»
עולם העבודה - מאמרים
»
מדור עולם הגיוס
»
רוצים לשפר את תדמית המותג שלכם? 4 טיפים חשובים
רוצים לשפר את תדמית המותג שלכם? 4 טיפים חשובים
מיתוג חיובי חשוב היום לכל ארגון. היעדרו, עשוי לפגוע אנושות גם בגיוס העובדים שלכם. איך שומרים על תדמית מותג חיובית או לחלופין, משפרים תדמית שנפגעה?
מאת: בתיה וייסמן
בעולם בו שולטת המדיה החברתית, קשה לשמור על תדמית מותג חיובית, כאשר כל בעיה קטנה מול לקוח עשויה להתפרסם ברבים ולהפוך לוויראלית. אך כאשר הטוב בארגון קיים, ומשווק כראוי - זה אפשרי בהחלט מבחינתו לשמר בהתמדה ואף לשפר תדמית מותג חיובית.
מומחים רבים יעידו כי כשמדובר בגיוס מועמדים - הדימוי הוא הכל. חברה אשר מחזיקה בתדמית חיובית ואהובה תהפוך למשאת נפשם של מחפשי העבודה באופן אוטומטי (נסו לשאול מחפשי עבודה בתחום ההיי-טק מה דעתם לעבוד ב-
"גוגל"
ותיווכחו בעצמכם). לכן, חשוב לדעת כיצד לשמור על תדמית הארגון חיובית (וגם, במקרים מסוימים - כיצד לשפר תדמית של מותג בעל מוניטין בעייתי).
רוצים לפעול עבור שינוי תדמיתי חיובי? 4 טיפים בסיסיים
אז כיצד ניתן
לשפר ולשמר את תדמית החברה שלכם
, וכך גם לגרום למועמדים לרצות לעבוד אצלכם? מדובר בתהליך אשר דורש הרבה עבודה קשה, אבל בסופו של דבר הוא משתלם מאוד. אספנו עבורכם מספר עצות אשר יסייעו לכם לצאת לדרך.
אתרו את ערכי המותג הבעייתיים - ואת אלו שאותם כן תרצו לשדר
רגע לפני שמתחילים, כדאי לשבת רגע ולחשוב: האם יש גורם אשר פגע או פוגע בתדמית המותג שלכם? בהתאם למסקנה שלכם, תוכלו לנסות לפתח את התדמית האידיאלית אשר הייתם רוצים שתהיה למותג שלכם.
דוגמה לחברה שעשתה מהלך דומה היא
סקודה
(
Skoda
), אשר סבלה בעבר מתדמית שלילית במיוחד בקרב הצרכנים, ורכביה נחשבו לזולים ולא איכותיים, ואם להיות פחות עדינים - "
הבדיחה
" של עולם המכוניות. אך בעקבות רכישתה על ידי קבוצת פולקסווגן ומינוי מנהל שיווק חדש בבריטניה, חל שינוי בגישה.
מנהל השיווק
זיהה את הבעיה המיתוגית והציב לעצמו כמטרה להפוך את סקודה למותג שאפשר להתגאות בו. לשם כך הוחלט להשתמש בהשקת דגם חדש, "סקודה פאביה", כפלטפורמה לקמפיין אשר ישנה את הדימוי של כל רכבי המותג.
פאביה אכן זכתה בפרסים רבים ובמוניטין חיובי, אך זה לא היה מספיק. המטרה הייתה לא רק להשיק בהצלחה את הדגם הספציפי, אלא להוביל לשינוי תפיסה מאסיבי. בסקודה הבינו כי המכשול המרכזי היא התדמית ה"זולה" של הרכב, וכי בתגובה לכך יש להסיר את המחסומים הרגשיים אשר מונעים מהצרכנים לרכוש את דגמי החברה. התובנות הללו הובילו למחשבה שיווקית פשוטה אך מקורית:
הפאביה היא מכונית כל כך טובה,
שלא תאמינו שזו סקודה
. הקמפיין הציג אנשים שפשוט לא מצליחים להאמין שהדגם שהציגו להם שייך למותג סקודה. כך למעשה, הצליחו במותג לשים את האצבע על מה שמונע מהלקוחות לרכוש את מכוניותיהם, והתמודדו בדיוק עם הנקודה הזאת - מבלי להסתיר דבר או לנסות להתעלם מן הבעיה.
הקמפיין המדויק הוביל לעלייה חדה במכירות (בשנה השנייה לייצור, לאחר עליית הקמפיין, מספר ה"פאביה" אשר נמכרו היה פי ארבעה מאשר בשנה הראשונה). בנוסף, סקרים הראו כי אחוז האנשים אשר לא שוקלים לרכוש סקודה ירד מ-60% ל-42%, בעקבות השקת הקמפיין. תדמית המותג השתפרה פלאים, ועד היום סקודה נחשבת ליצרנית רכב ראויה ומכובדת בהחלט.
היו קשובים, מודעים ופעילים בשטח
חלק בלתי נפרד מתדמית של מותג הוא
תגובת המותג
לתדמית שנוצרה לו. תמיד נעים לקבל פידבקים חיוביים מלקוחות, ולכך אפשר רק לשאוף. אולם מותג אשר יתעלם מרחשי הקהל ולא יביע כל התעניינות או רצון להשתפר – רק יאבד לקוחות פוטנציאליים, ולא פחות גרוע מכך – עובדים פוטנציאליים. רק אם תאפשרו לתגובות השליליות להגיע ותנהגו במדיניות אוזן קשבת, תוכלו להתחיל לשפר ולהשתפר.
הפיתרון? הקפידו להתמודד עם תפיסות שליליות ברגע שהן מתעוררות, במיוחד בכל הנוגע לשירות לקוחות. הקפידו להעניק משוב פעיל לפניות מלקוחות, בכל הערוצים שלכם, ובעיקר בערוצי המדיה החברתית, שהנם חשופים לציבור הרחב. זכרו כי כפי שהמדיה החברתית מהווה כלי להתפשטות של מיתוג שלילי - כך היא יכולה (ואמורה) להוות גם כלי לתיקון התדמית שלכם.
3.
אותה גברת, בשינוי אדרת: השתמשו בהיבטים ויזואליים
"השינוי מתחיל מבפנים" היא מימרה חשובה בדרך להשגת המטרה. אך לעתים, גם החיצוניות יכולה לעזור. במקרים רבים, הויזואליה של המותג – לוגו, צבעים בולטים וגרפיקה קבועה, יכולים ליצור קונוטציות מסוימות (שליליות/חיוביות), גם כאשר למעשה הגורמים אשר יצרו את אותן קונוטציות מלכתחילה כבר השתנו לחלוטין. לכן, במידה והמותג שינה כיוון תדמיתי, או שסתם הגעתם למסקנה כי הויזואליה הנוכחית לא עושה למותג טוב - כדאי לשקול לשנות גם את השפה העיצובית שלו.
נכון, ברוב המקרים מותג לא ישוש להחליף את הדימויים החזותיים אשר מזוהים עמו יותר מכל, וזה מובן לחלוטין. אך מפתיע לגלות כי במקרים רבים שינוי חיצוני יכול להוביל גם לשינוי תפיסתי, אשר יוכל לשנות את תדמית המותג, גם בעיני מחפשי העבודה.
4.
יש לתדמית שלכם היבטים חיוביים? שקפו אותם!
המותג שלכם עושה טוב לאנשים? יש לכם אוסף של לקוחות מרוצים? המותג עובר מהפך תדמיתי? אין סיבה שהציבור לא ידע כי מתרחש תהליך כזה. אל תצפו מהלקוח פשוט לזהות את השינויים שעוברים על המותג שלכם – ספרו להם עליהם.
מה ניתן לשקף ללקוחות ולציבור הרחב? למעשה, כל צעד בדרך לשינוי התדמית: חילופי בעלי תפקידים, עבודה על מוצרים חדשים, עיצובים חדשים, לוגו חדש, מסרים שיווקיים חדשים, ספקים חדשים וכו'. תדמית חדשה לא מגיעה ביום אחד, והיא תוצאה של בנייה זהירה ושיקוף מתמיד של התהליך. וכן, יח"צ, במקרה הזה, הוא לא מילה גסה.
חשוב לזכור כי במידה ואכן הצלחתם לשפר את תדמיתכם, מומלץ
לשקף זאת בישירות גם לאנשים אותם תרצו לגייס
. כך למשל במהלך שיחת גיוס תוכלו לספר על סקרי דעת קהל חדשים אשר מציגים אתכם באור חיובי, ובנוסף - גם לשקף את הצפי לשנים הבאות.
לסיכום, חשוב לציין כי המשימה שלפניכם אינה פשוטה בכלל, ואינה מובטחת. אך במידה ותעבדו נכון, סיכוייכם לשפר את האופן בו החברה נתפסת בקרב הציבור, קהל הלקוחות והמועמדים הפוטנציאליים שלכם יגדלו ובסבירות גבוהה - גם מספר האנשים אשר יגישו מועמדות, יגדל.
מדור:
עולם הגיוס
כתבות נוספות באותו הנושא:
מדוע דור ה-Y דואג קודם כל לעצמו?
גיוס ישראלים מחו"ל: טיפים למציאת המועמד המתאים
שמור על קשר:
077-6-000-000
|
|
|
גיוס עובדים
פרסום מודעת דרושים
כתבות ומדריכים
מחשבון עלות שכר עובדים
מה לשאול את המועמד בראיון עבודה?
איך לנסח מודעת דרושים טובה?
ראיון טלפוני יחסוך לכם כסף
6 דברים שמראיין צריך לבדוק בראיון עבודה
על האתר
שירות לקוחות
מי אנחנו
תנאי שימוש
שאלות נפוצות
רוצה לעבוד ב AllJobs ?
מעסיקים ממליצים
חיפוש עבודה
חיפוש עבודה
הצעות עבודה