עולם העבודה - מאמרים » מדור בכירים » מיתוג אישי לבכירים

מיתוג אישי לבכירים

כשחשוב להתקדם בקריירה, כשדאי להשקיע במיתוג אישי. יש הרבה דברים שאפשר לעשות לבד לטובת התהליך שיקדם אתכם

מאת: דנית ניצן

גם אם שידרגת  קורות חיים וניסחת מכתב מקדים נפלא, יש עוד שלב אחד בדרך להגעה לראיון עבודה: השלב שבו מנהל הגיוס, או המעסיק העתידי עצמו, עושה סקירה קצרה של תוצאות גוגל עם השם שלך. מנהלי גיוס מקלידים בגוגל, ברוב המקרים, את שמות המועמדים שהם שוקלים לזמן לראיון. הם רוצים לראות אם אין תוצאות שמציגות את המועמד באור לא-נעים: אולי היתה נגדו תביעה. אולי הוא מהמנהלים שמצלמים אותם כל חמש דקות באירועים ובמסיבות. אולי ריאיינו אותו וההתבטאויות שלו לא הולמות. אולי הוא משחק כל היום במשחקי פייסבוק שטותיים. ואולי לא.

כמעט לכל אחד יש אזכור כזה או אחר בגוגל. חלקם ישנים, חלקם סתמיים. ויש גם יש אנשים שממלאים את הרשת בפעילות של עצמם: כותבים בלוג, מעדכנים פייסבוק, ומודיעים בטוויטר כדי שאף אחד לא יפספס אותם. בין שני הקצוות מונח כלל אחד: אם יש קשר בין התדמית הציבורית שלך לבין העיסוק המקצועי שלך, כדאי שתדאג שמה שרואים באינטרנט לא יקלקל לך.

אף אחד לא מבקש מאנשים להפסיק להתנהג כמו בני אדם, ואף אחד לא מצפה לפרופיל מצוחצח ובוהק מניקיון של כל מועמד שהוא בודק. אבל בהחלט מצפים להופעה מכובדת והולמת.

מה אפשר לעשות בכדי שההופעה האינטרנטית תהיה מכובדת והולמת?

להוריד את התמונה שלך בגופייה, ששמת בעמוד הפרופיל שלך בפייסבוק – ולהעלות אחת שבה רואים פנים גלויים ולבוש מלא.
לשקול ברצינות אם אתה רוצה שכולם יידעו כמה הרווחת במשחק ההימורים שאתה לא מפסיק לשחק בו בפייסבוק.
לעדכן את הרזומה שלך במקומות שבהם אתה מוזכר. עיסוקים קודמים, הגדרות קודמות ומידע לא רלוונטי לא יעזרו לך כרגע.
להקפיד לציין את התואר המקצועי המדויק שלך במקומות שבהם הוא רלוונטי. כשאתה מחפש עבודה, חתימה נוסח "מישהו משהו, אדריכל", לא תזיק.


שלב חתימה אוטומטית במיילים שלך, שמפנה אל עמוד האינטרנט הרלוונטי והאיכותי ביותר שלך. כך תכוון את המגייס, המעסיק והמתעניין אל הבמה שאתה רוצה שהם יגיעו אליה, במקום שהם ישוטטו ויגיעו למקומות אחרים. אם היה לך בלוג והפסקת לכתוב בו ולתחזק אותו – הסר אותו. מוטב שלא יהיה בלוג מאשר שיהיה אחד מוזנח ומיושן, שמעיד על חוסר התמדה.


אם אין לך בלוג מקצועי, ויש לך מה לתרום בתחום שלך ויכולת למלא אותו בתכנים טובים ומועילים – הקם כזה. יש הרבה אתרי אחסון בלוגים בחינם, נוחים לשימוש ולהפעלה. מצא כותרת מקצועית טובה, התמקד בנושא אחד שהוא המומחיות שלך, ועשה כמיטב יכולתך להפוך אותו למעניין ועשיר.

 

 

כתבות נוספות:
שתף