בעשור האחרון הפכה הרשת למוקד זירת חיפוש העבודה וגיוס העובדים. אם בעבר הצעד הראשון של מחפשי העבודה בתהליך החיפוש היה פתיחת מדור הדרושים בעיתון, כיום המקום הראשון אליו יפנו יהיה אתרי דרושים והרשתות החברתיות.
מדוע מתרחשת מגמה זו? מעבר לכך שהרשת נגישה יותר, היא מציעה אופציות רבות ונוחות יותר מאשר המדיה המודפסת. המסקנה היא ברורה: שוק התעסוקה השתנה והמדיה המודפסת נמצאת בעמדת נחיתות ברורה מול המדיום הווירטואלי בכל הנוגע למתן הכלים הנכונים והנוחים ביותר לגיוס.
מה היתרונות של פרסום משרה באינטרנט?
תפוצה רחבה: כאשר מעלים משרה אל הרשת – יש לה יכולת להפוך לויראלית, כלומר: אנשים יכולים לשלוח אחד לשני לינקים שלה ולשתף אחרים. התוצאה: המודעה מופיעה בהרבה יותר מקומות וזוכה לתפוצה רחבה יותר.
זמן תגובה קצר יותר: כמה זמן עובר מהרגע בו פרסמתם משרה באינטרנט ועד הרגע בו אתם מתחילים מקבל קורות חיים? לפעמים גם דקה אחת. הפרסום ברשת הפך את כל תהליך הגיוס למהיר ונגיש יותר – הן עבור המעסיקים והן עבור מחפשי העבודה.
יכולת לעדכן: התחלתם את תהליך המיון ושמתם לב שצריך לשנות משהו בדרישות המשרה? אין בעיה. האינטרנט מספק את היכולת לשנות מודעה ולעדכן אותה כמה פעמים שרוצים. בניגוד לפרינט, אתם ממש לא מחויבים לנוסח הראשוני שהוצאתם.
בקרה וניהול החיפוש: קל, מהיר ונוח יותר לנהל את תהליך הגיוס דרך הרשת. האינטרנט מאפשר לנו לרכז את כל קורות החיים ופרטי המועמדים במקום אחד ולבצע עליהם תהליכים שונים, כגון: מיון קורות החיים, הוספת הערות, שליחת תשובות למועמד, תיעוד ההיסטוריה וכדומה.
זול יותר: גם אם לפעמים תתבקשו לשלם עבור פרסום המשרה שלכם, הרשת מאפשרת לכם לפרסם במגוון פלטפורמות חינמיות (במקום לשלם מדי שבוע על משרה מודפסת).
באילו מקומות ברשת כדאי לפרסם משרות?
הכלל הוא שככל שהמשרה תקבל חשיפה רחבה יותר, היא תגיע לכמות רבה יותר של מועמדים ובהתאם – כמות גדולה יותר של פניות. ועדיין, כדאי לחשוב היטב מראש על המקומות בהם המשרה תתפרסם, כדי למקסם את התהליך ולפנות לא רק אל כמות גדולה של מועמדים, אלא גם אל כמה שיותר מועמדים מתאימים למשרה.
היות ואת הפרסום במדיה הזו כולם יוכלו לראות, כדאי להשקיע בו. קחו כמה דקות כדי להבין את המדיום, כיצד הוא מתנהל, איפה כדאי לפרסם ומה נכון (או לא נכון) להגיד. במידה ואתם מתקשים, עדיף לפנות אל מישהו שמבין בכך יותר ולבקש את עזרתו בנושא.
להלן כמה מוקדים וירטואליים בהם כדאי למקד את החיפוש:
- אתרי דרושים: המקומות הראשונים אליהם יפנה מחפש העבודה הממוצע יהיו אתרי חיפוש העבודה הגדולים ולכן – אל תוותרו עליהם. הקפידו לשייך את המודעה שלכם לסיווגים המתאימים באתרים אלו על מנת להגיע למועמדים הנכונים.
- רשתות חברתיות: פייסבוק, לינקדאין וטוויטר הם כבר מזמן לא רק מקומות להתעדכן בהם במחשבות אקראיות של חבריכם, אלא הפכו זה מכבר למושגים שגורים ולגיטימיים בתחום חיפוש העבודה. השתמשו בהם כדי למקסם את תהליך הגיוס: פרסמו סטטוסים ובקשו לשתפם, עדכנו את עמוד החברה והשתמשו גם בקבוצות ועמודים אחרים הרלוונטיים למשרה.
- פורומים וקבוצות דיון רלוונטיות: מחפשי העבודה מגיעים לשלל קבוצות דיון במסגרת מסע חיפוש העבודה שלהם – כדי לחפש שם הצעות למשרות, להתעדכן במתרחש בתחומם וגם כדי לחלוק אותו עם אחרים. השתמשו בכלי הזה כדי להיראות בשטח ולהיחשף לעיניי היצע רחב של מחפשי עבודה רלוונטיים.
גיוס עובדים ברשת הוא כלי גיוס יעיל במיוחד. כדאי לכם להיות שם, כדי שיוכלו לפנות אליכם מועמדים רלוונטיים רבים ככל האפשר ולא תפספסו הזדמנויות לאיתור העובד האולטימטיבי.
בהצלחה!